Jelentős érdeklődés mutatkozik a zalaegerszegi tesztpálya iránt Európából - mondta el a Magyar Nemzetnek Háry András az intézmény ügyvezető igazgatója.
Milyen ütemben épül a teszt- pálya?
– A zalaegerszegi járműipari teszt- pálya megvalósítása a tervek szerint halad, idén májusban adtuk át az első ütemben elkészült elemeket: dinamikai felület, kormányozhatósági pálya, városi tesztkörnyezet első része, rendezvényközpont és műszaki épület. A projekt következő ütemében, a következő egy évben készül a fékteszt-felület, az országúti szakasz, a városi tesztkörnyezet teljes egészében és a tesztpályán belüli másfél kilométeres autópálya-szakasz.
– Milyen alapfunkciók lesznek a pályán?
– A létrehozandó tesztpálya egyedülálló, mivel a vezethetőségre és menetstabilitásra koncentráló hagyományos tesztpálya-funkciók a jövő járműveire összpontosító kutatás-fejlesztési infrastruktúra elemeivel együtt valósul meg az egymásra épülő, többszintű validációt lehetővé tevő rendszerben. A tesztpálya egyedisége, hogy nemcsak a hagyományos járműdinamikai tesztek elvégzésére nyújt lehetőséget, hanem az autonóm (önvezető) és automatizált járművek, továbbá az elektromos járművek vizsgálatait is lehetővé teszi.
– Kik jelezték érdeklődésüket, hogy igénybe vennék a létesítményt?
– A zalaegerszegi tesztpálya az iparági szereplők igényei, illetve magyarországi és külföldi fejlesztők visszajelzései alapján készül, ezáltal teljes mértékben a globális irányokra igyekszik választ adni. Emellett jelentős a kutatóintézeti és egyetemi érdeklődés is a tesztpálya iránt Európa számos intézményéből. A létesítmény így alkalmas mind az ipari, mind a kutatóintézeti szereplők tesztjeinek kiszolgálására.
A teljes cikk olvasható a Magyar Hírlap honlapján, itt.