A 12 hónapon át tartó projekt kezdeményezője és lebonyolítója Gyenesdiás önkormányzata, partnerként pedig Keszthely, Balatonfüred, Fonyód és különböző szakmai és civil szervezetek is csatlakoztak.
A kampány – amelynek központjában a háztartásokban használható megújuló energiák, a csomagolástechnika és a Balatoni régióban kiemelten fontos víztakarékosság áll – többek között az interneten, kereskedelmi rádiócsatornán és helyi nyomtatott újságokban zajlik, de a lakosság közvetlenül is találkozhat vele a nyári kitelepülések során.
„A Zöld Balaton kampány különlegessége, hogy a komoly szakmai tartalmakat igyekszünk a mindennapok nyelvére lefordítani. Olyan információkat közvetítünk, amelyek nemcsak azt segítik elő, hogy az itt lakók környezettudatos gondolkodása egy magasabb szintre kerüljön, de hasznos tanácsokkal és egy jól illeszthető környezetvédelmi modellel is igyekszünk szolgálni a mindennapi élet területén, a napenergia kiskerti befogásától kezdve az öntözővíz felhasználásán át a hőszivattyúkig ” – mondta Gyenesdiás polgármestere.
Gál Lajos emlékeztetett: Gyenesdiás már hosszabb ideje tudatosan figyel környezetvédelemre, az önkormányzati döntések során kiemelt szempont a fenntartható fejlődés. Két évvel ezelőtt egy helyi termelői piacot indítottak, a település oktatási intézményei napelemmel lesznek felszerelve, az idegenforgalom területén pedig nagy hangsúlyt fektetnek a kerékpáros és az úgynevezett bakancsos turizmusra.
A kampány az Európai Unió támogatásával valósul meg.